Volksuniversiteit Wageningen

Bestellijst

Geen bestellingen
Cursuscode: 511

Meertaligheid en taalontwikkeling bij kinderen

Meertaligheid en taalontwikkeling bij kinderen
Cursuscode: 511

U praat een andere taal dan uw partner of u en uw partner praten een andere taal dan Nederlands. U wilt graag dat uw kind uw taal of talen leert en, natuurlijk, ook Nederlands. Maar stel dat er nu moeilijkheden zijn. Het kind praat niet, of heel erg slecht, of maar één taal. Wat moet u doen?

In deze twee bijeenkomsten, waarin de aanwezigheid van zowel de vader als de moeder sterk wordt aanbevolen, leert u wat u in dergelijke situaties zelf kunt doen. In de eerste bijeenkomst worden filmpjes getoond met situaties die ook bij u kunnen voorkomen. Met de adviezen gaat u naar huis en past ze daar toe. In de tweede bijeenkomst worden de vragen en problemen die zijn ervaren bij het toepassen van de adviezen van de eerste bijeenkomst besproken. Op deze manier  weet u wat u thuis verder kunt doen, en leert uw kind makkelijker twee of meer talen spreken.

Vrijdag 8 november 2019
2 lessen van 2,5 uur , elke 2 weken aanvangstijd 19:00 (klik hier voor de lijst met data en tijden per bijeenkomst)
Prijs: € 37,50
Mw. M.M. (Manuela) Julien
19:00 - 21:30
Locatie: Bevrijdingskerk (klik hier voor de adresgegevens)
Inschrijving geopend >
M.M. (Manuela) Julien
M.M. (Manuela) Julien
Manuela Julien is opgeleid als talendocent en al meer dan 30 jaar geeft zij met veel plezier les in haar moedertaal Portugees. Taal, en vooral het proces van het leren van taal, is haar passie, die zij heeft uitgebouwd met verdere opleidingen in toegepaste taalkunde (in de V.S.), logopedie (in Nederland) en klinische linguïstiek (in België). In 2017 is zij gepromoveerd in Nijmegen. Tegenwoordig is de Portugese les meer haar hobby, naast haar klinische werk in de diagnose van taalstoornissen. Een van haar opvattingen is: 'taal is om te communiceren; de rest is bijzaak'. Zie ook haar site: www.clinicababilonica.eu. Manuela Julien is de schrijver van het boek: taalstoornissen bij meertalige kinderen